Onze gedachten zijn heel vaak sterk aanwezig. Gelukkig maar, dat betekent dat we verstandige wezens zijn. Toch durven deze gedachten de bovenhand nemen en ons ervan weerhouden om te luisteren naar de rest van ons lichaam. Met chronische ziekte, pijn en mogelijk burn-out tot gevolg.

Het is belangrijk om af en toe onze gedachten wat in volume te verminderen. Dat kunnen we door de aandacht naar binnen te brengen, stil te zijn en te luisteren.

Sluit je ogen, adem een paar keer rustig in en uit en voel...

Probeer niet alleen te voelen wat pijn doet of wat niet gaat, maar ga eens op zoek naar dat plekje dat wel goed aanvoelt. Wat voel je in je lichaam dat geen pijn doet, dat niet moe is?

Merk op hoe je door rustig adem te halen en te luisteren naar je lichaam, je steeds meer rust vindt. Voel maar even.

Wat merk je op?

Deel deze zelfzorg (z)ingeving

door anderen bekeken


Liefde en vriendschap geven en nemen
Reflectiemoment ongeduld
Aanvaarding tijd
zelfvertrouwen niet helpen
Perfectionisme wat je over jezelf gelooft
Evenwicht kies je strijd
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Starten met zelfzorg?

Dan is Het praktische zelfzorgboek misschien iets voor jou. Dit boek in handig formaat helpt jou om meer inzichten te krijgen in jezelf en wat jij nodig hebt om je goed te voelen en gelukkig te zijn.

Het praktische zelfzorgboek
>